Odense Universitetsroning

Odense Universitetsroning (OUR)

Bliv en del af et stærkt fællesskab, få unikke oplevelser og kom i god form.

Universitetsroning er konkurrenceroning i båden 8+, hvor vi træner op mod både udendørs og indendørs konkurrencer (regatta). Odense Universitetsroning konkurrerer på vegne af UCL og SDU.

8+ er en robåd af typen outrigger med 8 roere og 1 styrmand.

Ud over træning og konkurrencer holder vi nogle legendariske fester, spisninger og andre sociale arrangementer, sammen med vores støtter og alle tidligere universitetsroere.

Hvor og hvordan foregår det

Den daglige træning foregår i Odense Roklub ved Odense Havn, hvor der er både til træning på vand i sommerperioden samt styrketræningslokale og ergometer til træning i vinterperioden. Sommerperioden med udendørstræning starter fra den 1. april til den 1. november, og vinterperioden med indendørstræning, starter fra den 1. november og indtil den 1. april.

Når man er medlem af Odense Roklub har man fri adgang til klubbens faciliteter.

Om vinteren træner vi indendørs, hvor der er fokus på teknik og styrketræning, og om sommeren træner vi på vandet i både med enten 2, 4 eller 8 i båden.

Hvem kan ro

Roning er en sport for alle. Vi har plads til både erfarne roere og dem, der aldrig har prøvet at sidde i en båd eller på et ergometer før.

Odense Universitetsroning er målrettet studerende fra UCL og SDU i alderen 18-30 år, men ALLE kan træne med. Der er ingen fysiske resultatkrav eller optagelsesprøve.

Er man en pålidelig holdkammerat så passer man lige ind. Er man ikke, så bliver man det meget hurtigt. ”Der er ikke andre muligheder; Holdet betyder alt i universitetsroning og man står aldrig alene, uanset niveau”.

Hvornår træner vi

Vi træner 4 gange om ugen, hvor der trænes op mod deltagelse i konkurrencer (regattaer) året igennem.

Træningstider:

Mandag og Onsdag kl. 17.00-18.30 Fredag kl. 05.40-07.15

Efter morgentræning fredag er der altid mulighed for at være på SDU eller UCL kl. 08.15.

Hvad koster det

Kontingent for Universitetsroning er det samme som for Odense Roklubs øvrige aktive medlemmer. Det koster ca. 260 kr. pr. måned at være medlem af klubben.

Hvordan kommer du i gang

Der er normalt optag fire gange om året, men hvis der er en plads ledig på en båd eller du har roet tidligere, e.lign., finder vi en løsning. Vi kan også hjælpe dig med optræning til næste optag.

Følg med på vores Facebook side, hvor vi lægger begivenheder op for optag af nye.

Vil du vide mere eller ønsker at være med, så skriv en besked via Facebook. Eller tag et kig på vores Facebook eller Instagram profil og få et indblik i hvad det handler om.

Historie

Moderne roning og herunder Universitesroning er en af de ældste og mest traditionsbundne sportsgrene i verden. Universitetsroning udspringer af universiteternes lyst til at dyste imod hinanden. Det mest kendte ”boat race” er løbet på Themsen mellem universiteterne fra Oxford og Cambridge. I Danmark var der i 1950-1987 årlige regattaer imellem universiteterne. I 2013 greb Aalborg Roklub åren for igen at vække Universitesroning til live efter årtiers dvale. Fra 2015 har der været universitetsroning i Odense.

Kontakt information

Har du spørgsmål, så skriv til Odense Universitetsronings Facebook, og vi vil svare hurtigst muligt.

Facebook: https://www.facebook.com/universitetsroningodense/?ref=page_internal

Instagram: https://www.instagram.com/odenseuniversitetsroning/

Odense Roklub adresse: Kanalvej 160, 5000 Odense

Har du lyst til at være med?

Så kontakt os...