Ungdomsroning

Velkommen til Odense Roklubs Ungdomsafdeling!

Har du lyst til at prøve en sjov og udfordrende sport, med masser af sociale muligheder og frisk luft og er du mellem 11 og 18 år? Så er ungdomsroning i Odense Roklub lige noget for dig!

Ungdomsroning – for sjovt

Ungdomsafdelingen i Odense Roklub har til formål at introducere rosporten for unge mennesker i alderen 11 til 18 år. Afdelingen tilbyder 3 ugentlige træninger med rig mulighed for både fysisk, psykisk og social udvikling, deltagelse i regattaer i Danmark og udlandet, træningssamlinger og andre sociale arrangementer i og udenfor klubben. Som ny roer tilrettelægger trænerne introduktionsforløbet individuelt for dig så det passer efter dit niveau – herudover introduceres du primært til kaproning.

Odense roklub rummer alle typer af sportsudøvere og vi tilbyder træning der passer til alle niveauer og ambitioner, uanset om du vil være motionist roer eller drømmer om landsholdet.

Introduktion

Sikkerheden er i top når de unge mennesker introduceres til roning. Træningen bliver tilrettelagt den enkelte roer således så det passer til alder, niveau og udvikling. I forbindelse med de første træninger på Kanalen bliver trafikregler gennemgået grundigt – derudover starter roeren i en EDON-båd; en bred båd med pontoner. Redningsveste er også tilgængelige.

Når de føler sig sikker nok introduceres du til kaproningsbådene.

ALLE ROERE SKAL KUNNE SVØMME 300 M UDEN PAUSE!

Du skal aflægge svømmeprøve hvert 2. år.

Træningstider - sommer

Mandag: 16.30 - 18.00

Onsdag: 16:30 - 18:00

Lørdag: 10.00 - 12.00

Træningstider - vinter

Mandag: 16:30 – 18:00

Onsdag: 16:30 – 18:00 (husk varmt tøj og løbesko)

Lørdag: 10:00 – 12:00

At skabe et miljø i roklubben som er attraktivt for børn og unge.

Der skal udbydes attraktive tilbud på vand og land.

Tilbuddene skal omfatte daglig motionsroning i alle klubbens bådtyper.

De unge skal motiveres til at bidrage med frivilligt arbejde til foreningen.

Ungdomsroning – på kaproningsbanen

Synes du det er sjovt at konkurrere kan du som ungdomsroer i Odense blive tilknyttet kapronings-afdelingen. Her bliver der i højere grad lagt vægt på fysisk træning, teknisk udvikling og konkurrence. Igen bliver træningen tilrettelagt den enkelte roer. Kaproerne træner næsten dagligt, og deltager i kaproninger rundt i landet og udlandet.

Har du spørgsmål eller vil du være med?

Så kontakt os her:

Kristian Martensen