SenSeniorer

Velkommen til OR's klub for sen-seniorer. Vi ror, hygger og nyder klubbens fælleskab - i vores eget tempo og i alt fra inriggere til singlescullere!

Hvem er vi? Vi er 70 Sen-seniorer i alderen fra 65 til 91. Sen-seniorafdelingen har altid plads til nye medlemmer.

Hvad laver vi? Ror, hygger og nyder klubbens fælles goder. Sen-seniorerne fokuserer på roning efter lyst og evne.

Hvornår foregår det? Vi starter på vandet ved standerhejsningen, der roes hver mandag og torsdag formiddag fra 8:00. Længden af turene varierer. Skal man bare lige luftes, kan man aftale en lille tur. Er man til mere, kan turen gå til Vigelsø.

Vinteren går med træning i ergometer, stadig mandag og torsdag formiddag fra 8:00. Træningen følges op med en hyggelig kop kaffe eller en øl på 1. salen.

Ud over roning har vi også andre arrangementer, for eksempel besøg i Nyborg og Svendborgs roklubber, som også kommer på besøg hos os. Vi tager så på ture med blandede bådehold fra begge klubber.

Andre arrangementer.

I løbet af året arrangerer vi mange forskellige sociale aktiviteter. Ud over den fælles træning, har vi også fællesfrokost, yoga og mange andre aktiviteter i klubben. Der afholdes også en årlig julefrokost, som vi skifter til at arrangere.
I løbet af året tager vi også del i aktivteter sammen med resten af klubben, såsom fælles maddage, og at hjælpe til med praktiske opgaver ved kurser og lign.

Ny roer? Hvis du er ny roer, skal du fremvise en gyldig svømmeprøve. Du bør som roer kunne svømme, derfor beder vi om et bevis på, at du kan svømme 300 meter. Prøven skal være af ny dato, og fornyes hvert andet år. Nye roere kaldes "kaniner" indtil de har gennemgået en grundtræning og er blevet døbt af Kong Neptun. Sen-seniorerne har en lidt mildere udgave af dåben, som ellers kan være en meget livlig og våd affære. Hos os klipper Neptun kaninernes pap-ører, alle får et navn, og så er spiser vi frokost sammen.

Har du lyst til at være med?

Så glæder vi os til at høre fra dig! Send os en mail på sensenior@odense-roklub.dk eller kig forbi klubben til en af vore træninger.

Du finder os i Odense Roklub, Kanalvej 160.