Om Odense Roklub

Med udsigten til Odins bro og Odense Kanal ligger Odense Roklub centralt i Odense.

Klubbens formål at fremme og dyrke rosporten i alle dens aspekter og samtidig være ramme for et aktivt fritidssamvær for klubbens medlemmer.

Odense Roklub blev stiftet d. 29 marts 1904 og selvom vi har mere end 115 år på bagen er vi på ingen måde klar til at gå på pension. Tværtimod gennemgår klubben løbende udvikling, for fortsat at kunne være en moderne og aktuel roklub, som favner alle de muligheder som rosporten tilbyder.

I Odense Roklub er der plads til alle slags medlemmer med forskellig alder og ambitionsniveau. Således favner vores medlemsskare både de helt nye roer, de top-trænede eliteroer, ungdomsroerne, universitetsroerne, motionsroere, langtursroere og sen-seniorerne, med gråt hår og ben i næsen.

Netop det brede spænd i aktiviteter er noget vi bryster os af, fordi det giver en spændende, alsidig og ikke mindst livlig klub. Der er næsten altid aktiviteter i roklubben - og det er idrætsfokuserede såvel som sociale arrangementer. Den sociale del af roning mener vi er vigtig, fordi den øger sammenholdet og netop bidrager til “den levende klub”. Derfor har vi også særligt fokus på de arrangementer hvor vi mødes på tværs af de forskellige aktiviteter i klubben. Det kan fx være fester, kurser, fællesspisning og andre arrangementer.

I 2015 brændte størstedelen af klubbens lokaler og mange af vores både, som følge af en påsat brand.  I august 2017 kunne vi indvie helt nye, og meget lækre lokaler, takket være massiv støtte fra både sponsorer, Odense Kommune og de øvrige roklubber i Danmark. De nye lokaler er topmoderne og skaber perfekte rammer for såvel idrætten og sociale arrangementer.

Odense Roklubs vision:

Odense Roklub ønsker at være provinsens førende roklub indenfor såvel elitekaproning som motionsroning.

Overordnet mål og strategier:
1-5 seniorroere på eliteniveau · 1-3 juniorroere på eliteniveau · 2 nye både årligt · Fortsat status som Team Danmark Kraftcenter.

Vi ser frem til at byde dig velkommen i Odense Roklub!

Odense Roklubs værdier

Ansvarlighed

i Odense Roklub opfører vi os ansvarligt – dette betyder at vi tager ansvar og initiativ for klubben, fællesskabet og egne mål! det betyder også at vi behandler vores materiale og klub ordentligt!

Sammenhold

Odense Roklub er én samlet klub! vi står sammen i svære tider og fejrer os selv når det går godt! i Odense Roklub støtter vi hinanden uanset alder, køn eller aktiviteter

Ambitioner

i Odense Roklub har vi ambitioner og vi er ambitiøse og seriøse i alt hvad vi foretager os! vi har tydelige mål for i hvilken retning klubben skal udvikle sig og vi arbejder hårdt for at nå dem!